»OTROCI SO ME VSEGA NAUČILI!« (M.Montessori)
V začetku Maria Montessori ni imela nobene metode. Z opazovanjem je prišla do treh glavnih značilnosti
Vse tri komponente morajo delovati skupaj in enotno. Če okolje v katerem otrok odrašča ni pripravljeno, lahko izgubimo vse njegove potenciale.
Kaj vse vpliva na odraščanje, na razvoj otroka?
- okolje (mesto, podeželje, vas)
- družina; razširjena družina (extended family) – starši, stari starši (medgeneracijski odnos), bratje in sestre;
- življenje z vrstniki – dobra ali slaba pota (droge, alkohol)
- način vzgoje – preveč zaščitniški starši; pogled staršev na življenje (ti dajo polet/strah pred odgovornostmi)
- jezik
- družinske vrednote
- šola – učitelji; odnos do šole po prvih izkušnjah
- narava, živali – velikokrat prevladuje mnenje drugih, če so lepe/grde;
- nesreče, tragedije – otroci, ki ostanejo brez staršev
Stališča Montessori vzgoje
- Otroke moramo spoštovati kot drugačne od odraslih in kot posameznike, ki se med seboj razlikujejo.
- Otrok ima nenavadno občutljivost in duševne zmožnosti za učenje iz okolice, ki so drugačne od odraslega tako po kakovosti, kakor po kapaciteti (»srkajoči um«)
- Prvih šest let je najbolj pomembnih za razvoj.
- Nezavedno učenje se postopoma spreminja v zavedno.
- Otrok ima globoko ljubezen in potrebo po smislu.
- »Pomagaj mi, da naredim sam.«